کاربرد پیامک در شرکت های مطرح دنیا

نوشته شده توسط مدیانا. ارسال به مدیانا بلاگ

1-02b7b4da64

 

بخش اول: فروش، محصولات و بازاریابی

1. فروشگاه زنجیره ای پوشاک شهری كه پوشاک، کفش و اثاثیه می فروشد از طریق پیام کوتاه در ماه ژوئن به مشتریان دائم خود در مورد حراجی ها و مدلهای جدید اطلاع رسانی می کند. (www.urbanoutfitters.com)

2. برای اولین بار در اروپا "فورد فیستا" یک برنامه تبلیغاتی جدید را در ماه ژوئیه 2004 در بلژیک آغاز کرد که بیلیوردهای چند رسانه ای را با sms ترکیب می کرد . عابران می توانستند شانس خود برای بردن یک فورد فیستا را با فرستادن یک پیام کوتاه همراه با اسم خود به یک شماره اختصاصی درج شده بر روی بیلبورد امتحان کنند. سپس بیلبورد به این sms پاسخ می داد و پیام کوتاه دیگری که شامل یک سوال بود می فرستاد ، اگر کاربر به سوال درست جواب می داد بیلبورد مثل یک ماشین پین بال واکنش نشان می داد و به وی یک توپ اضافی می داد ، به این معنا که نام او در لیست قرعه کشی برندگان قرار می گرفت. اطلاعات بیشتر در (http://www.textually.org/textually/archives/2004/07/004640.htm)

3. زمانی که "پژو" فروش مدل 207 خود را در تابستان 2006 آغاز کرد یک برنامه تبلیغاتی اینترنتی، محیطی، مطبوعاتی و تلویزیونی راه اندازی کرد و مخاطبین را تشویق می نمود عدد 24 را به شماره 60222 پیامک کنند تا 24 ساعت رانندگی مجانی با ماشین را سفارش دهند!

4. در سال 2002 قبل از نمایش فیلم جدید "دختر روز تولد" در انگلستان با بازی نیکول کیدمن در نقش دختری روسی که می خواهد از طریق اینترنت ازدواج کند از مردم خواسته شد تا به درخواست ازدواج همچین دختری پاسخ دهند! و یا تبلیغات مد نظر خودشان را مطابق با موضوع فیلم بیان کنند. هر شرکت کننده یک کد از طریق SMS دریافت می کرد که در جشنواره دهکده ی سینمایی برادران وارنر می توانست با آن کد خرید کند!

5. موسسه "text2Insure" یک نوع بیمه خاص ارائه کرده که در کمتر از 5 دقیقه از طریق تلفن همراه قابل خریداری است و مسافران از طریقsms سترسی آسانی به آن دارند و می توانند به سادگی از طریق پیام کوتاه خود را بیمه سفر نمایند. (www.text2insure.co.uk)

6. پیتزا "هات" در سرتاسر کشور از طریق sms سفارش می پذیرد.
(www.pizzahut.com/mobileordering)

7. سایت "www.campusfood.com" که یک شبکه اینترنتی از رستوران ها است برای مشتریان فرصت سفارش دهی از طریق پیامک را فراهم کرده است.

8. سایت "www.cepoSystems.com"در جستجوی روشی مقرون به صرفه برای ارسال sms بودند که بتواند با سیستم فروش و اتوماسیون اداری آنها تلفیق شود. طبق روال روزانه آنها سفارشات را از طریق پیام کوتاه دریافت می کردند و نیاز به فرستادن خودکار sms برای پاسخ هر سفارش داشتند. نهایتا آنها سیستمی را برای سفارش دهی کالا و خدمات از طریق پیامک) کاملا سازگار با سیستم فروش و اتوماسیون اداری خود) در استرالیا توسعه دادند.

9. یک ماشین فروش خودکار شکلات از طریق sms در سال 2003 در بمبئی راه اندازی شد، مشتریان یک پیام کوتاه را به یک شماره که بر روی صفحهLCD ماشین نمایش داده می شد می فرستادند سپس ماشین شماره ی موبایل مشتری را نشان می داد و در مورد نوع شکلاتی که می خواست سوال می کرد و زمانیکه شکلات بیرون می آمد مشتری یک پیامک دریافت می کرد که مبنی بر تایید معامله بود.

10. در سال 2003 نیز در سوئیس ماشین های فروش خودکار را طوری تنظیم کرده بود که به مشتریان اجازه می داد یک نوشابه را از طریق تلفن همراه خود به روش مشابه فوق خریداری کنند.

11. وب سایت"mukuru.com" پیشنهاد جالبی را برای صف های طولانی دریافت کوپن بنزین در زیمبابوه ارائه می کند. زمانی که یک فرد به اینترنت متصل می شود و هزینه ی کوپن بنزین را پرداخت می کند شرکت یک پیام کوتاه را به تلفن همراه او می فرستند که حاوی یک عدد ده رقمی است که همانند یک کوپن خرید بنزین می شود از آن استفاده کرد.

12. شرکت "Tshwane Metro" در آفریقای جنوبی سیستم جدیدی را برای خرید کوپن های در آفریقای جنوبی سیستم جدیدی را برای خرید کوپن های شارژ برق راه اندازی کرده است . این سیستم که سل پاور نام دارد تاکنون در این کشور موجود نبوده و از تکنولوژی تلفن همراه استفاده می کند تا به مردم اجازه ی خرید برق را بدهد .در این سیستم فروشندگان برق را میخرند و آن را استفاده از تکنولوژی sms به مصرف کنندگان می فروشند. http://www.textually.org/textually/archives/2005/08/009503.htm

13. شرکت "Prism Holdings" در آفریقای جنوبی (www.prism.co.za) پروژه ای را به نام پرداخت آسان آغاز کرده است که به مصرف کنندگان برق شارژی اجازه ی دسترسی به نیروی برق را از طریق تلفن همراه می دهد. (www.prism.co.za/bill-and-prepaid-electricity.aspx)

14. سایت"www.cellfire.com" کوپن های تخفیف را بوسیله پیام کوتاه جهت خرید های مختلف از غذا تا سرگرمی به مشتریان ارسال می کند.

15. یک فروشنده موسیقی و کتاب در سایت آمازون به آدرس (http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/browse/577394) یک خبرنامه ی ماهامه را که حاوی پیشنهاداتی انحصاری و جذاب (شامل کوپن تخفیف و ...) است به 480،000 مشتری خود در سراسر انگلستان از طریق sms ارسال می کند. مشتریان جهت خرید کوپن های تخفیف را پرینت گرفته و آنها را به فروشگاه ارائه می کنند .

16. اپراتور موبایل "AT&T" و گل فروشی flowers-800-1 امسال برای روز ولنتاین رنگ قرمز-مایل به سبز را انتخاب کرده اند. AT&T لینکی را به فروشگاه مخصوص موبایل flowers-800-1 داده است که از طریق آن مشترکانش می توانند بوسیله پیام کوتاه برای شخص مورد علاقه خود یک شاخه گل انیمیشنی رایگان بفرستند.

17. سایت ebay خدمات پیشنهاد قیمت برای مزایده را از طریق sms ارائه می کند. کاربران قادرند با آگاه شدن از پیشنهادات سایرین بوسیله پیام کوتاه فرآیند مزایده را بهتر دنبال کنند و در صورتی که مایل بودند پیشنهاد قیمت خود برای خرید یک محصول را افزایش دهند از طریق موبایل به راحتی اقدام کنند. (http://pages.ebay.co.uk/mobile)

18. سایت "Metcheck.com" یک سرویس پیش بینی وضع هوا در انگلستان و ایرلند است که تا امروز وضعیت هواشناسی را برای همه شهرهای انگلستان پیش بینی می کند. روزانه بیش از صد هزار نفر از این وب سایت دیدن می کنند تا آخرین اطلاعات هواشناسی را مشاهده کنند . گام منطقی بعدی با پیشرفت اینترنت و پیام کوتاه استفاده از تکنولوژی sms برای در اختیار قرار دادن اطلاعات به کاربران سراسر اروپا بود . (http://www.clickatell.com/success/metcheck.php)

19. سایت "pray4u.co.uk" به کاربران تلفن همراه اجازه می دهد تا پس از ثبت نام در سایت بخشهائی از کتاب مقدس را از طریق sms بصورت روزانه دریافت کنند . (http://www.pray4u.co.uk/daily-bible-textsms.php)

20. شرکت "virgin mobile us" داستان کوتاهی را به نام شهر ارواح در سال 2006 به طور کامل از طریق پیام کوتاه منتشر کرد . در طول 5 هفته هر روز دو پیامک برای خوانندگان فرستاده می شد.هدف از اینکار بالا بردن آگاهی عمومی در مورد نوجوانان آواره و بی پناه بود.

21. شبکه "Netweather.tv" به مشترکان در مورد بارندگی های شدید قریب الوقوع در بعضی از مناطق خاص انگلستان بوسیله ارسال sms هشدار می دهد. (https://www.netweather.tv/index.cgi?action=sms;sess)

22. شرکت "Swiss Infowing" یکی از چندین فروشنده زنگ موبایل (Ringtone) است که به کاربران امکان خرید زنگ موبایل از طریق پیامک را می دهد و هزینه آن را از شارژ سیم کارت خریدار کسر می کند. (http://shop.infowing.ch)

23. شرکت Swiss daily Le Temps یک سیستم پرداخت به وسیله sms جهت فروش مقالات آرشیو شده در سایت خود ارائه می دهد. در وب سایت هنگامی که کاربر قصد مطالعه یک مقاله را دارد از او خواسته می شود تا شماره همراه خود را وارد کند سپس کاربر یک پیام کوتاه حاوی یک کد دریافت میکند که دسترسی به آن مقاله با وارد کردن کد sms شده مقدور می باشد . هزینه دسترسی به مقاله به قبض موبایل کاربر اضافه می شود. (www.letemps.ch)

24. شرکت "داروسازی نوارتیس" سال 2003 در انگلستان در طول هفته ی ملی آلرژی (3 الی 12 می ) ، سرویس پیام کوتاهی را جهت تبلیغ یک اسپری جدید برای افرادی که دچار آلرژی بهاره می شوند راه اندازی کرد . این سرویس به افرادی که آلرژی داشتند اطلاعات منظم و به روز در مورد شاخص میزان آلاینده ها در هوا از طریق sms ارسال می کرد و در روزهای خاصی که میزان آلاینده ها بالا بود به آنها پیشنهاداتی جهت مقابله با آلرژی ارائه می داد.(www.novartis.com)

25. انجمن "قرن" که در واشنگتن قراردارد، با استفاده از پیام کوتاه برنامه ای را برای چندین سال ادامه داد تا به نوجوانان یادآوری کند که تصمیمات هوشمندانه ای بگیرند و در مجالس رقص شبانه دبیرستان یا دانشگاه و یا در ایام دیگر نوشیدنی های الکلی مصرف نکنند. (www.centurycouncil.org)

26. موسسه "Health sms" از قدرت و شهرت sms استفاده می کند تا آگاهی و درک عمومی در مورد بهداشت و سلامت را افزایش دهد . متقاضیان می توانند با پرکردن یک فرم اینترنتی که حاوی سوالاتی در مورد موضوعات متداول بهداشت و سلامت شخصی است پروفایل خاص خودشان را ایجاد کنند و سپس بسته به اطلاعاتی که در فرم وارد کرده اند (مثلا کشیدن سیگار یا مصرف مشروبات الکلی) نکات بهداشتی و یا اطلاعاتی برای حفظ سلامت خود از طریق پیام کوتاه دریافت می کنند.

27. سایت Moconews.net یک نسخه مخصوص موبایل از خبرنامه ی روزانه خود را در آدرس http://m.moconews.net ارائه می کند. خوانندگان می توانند متن GQ یا Glamourرا به شماره مشخص شده ایsms کنند تا یک پیام کوتاه حاوی لینک دسترسی به آدرس فوق دریافت کنند. (http://www.mobilemarketingmagazine.co.uk/2008/03/wapfly-takesvo.html)

28. موسسه "Block Entertainment" تبلیغ یک سری کارت مخصوص موبایل را برای یکی از هنرمندان خود به نام یانگ جاک آغاز کرد. طرفداران او می توانستند کارتهای یانگ جاک را بر روی تلفن های همراه خود از طرق مختلف (مبادله و یا خرید از دوستان) جمع آوری کنند تا برنده هزار دلار یا یک تلفن از خود جاک شوند . متقاضیان می توانستند برای کارت های یانگ جانگ در سایتcards.yungjoc.com ثبت نام کنند و یا کلمه joc را به شماره اختصاص داده شده برای این منظور sms کنند تا سه کارت به قیمت 1 دلار برای یک هفته خریداری کنند . کلا تعداد 42 کارت برای جمع آوری وجود داشت و هرکارت دارای کد مخصوص بخود بود ، توزیع کارتها به صورت تصادفی بوده و بعضی از کارت ها از بقیه نادرتر بودند. افراد می توانستند کارتهایشان را از طریق پیام کوتاه با دوستانشان مبادله کنند، کسی که مجموعه کارتها را بصورت درست جمع آوری می کرد برنده بود . (http://cards.yungjoc.com)

29. انتشارات "Random House" کتاب جدید خود (زندگی در سراشیبی) را با فرستادن فصل اول آن بصورت کامل از طریق پیامک تبلیغ کرد . (www.lifesapitch.uk.com)

30. سایت http://www.diet.com/mobile یک سرویس پیام کوتاه رایگان است که به کاربران اطلاعات تغذیه ای شامل کالری ، چربی و پروتئین موجود در غذاهای رستوران محبوبشان را ارائه می دهد.

31. بنیاد غذاهای دریایی "بلو اوشن" سرویس پیام کوتاهی را راه اندازی کرده است که به منظور راهنمائی جهت انتخاب بهتر غذاهای دریایی به کاربران sms می فرستد. با تایپ کلمه fish بعد از نام غذای دریای مورد نظر و ارسال آن از طریق پیام کوتاه به یک شماره اختصاص داده شده پاسخی دریافت خواهید کرد که شامل پیشنهادات بهتر و مناسبتری جهت مصرف غذاهای دریائی است ، این سرویس بیش از 90 غذای مختلف دریائی را تحت پوشش دارد.( http://www.blueocean.org )

32. سایت "www.mobsaver.com" یک سرویس پیام کوتاه رایگان برای مقایسه قیمت محصولات مختلف با یکدیگر می باشد، خریداران می توانند هنگامی که در حال خرید هستند با ارسال یک پیامک قیمت محصول مورد نظرشان را با قیمتهای سایت amazon و ebay مقایسه کنند.

33. پروژه "ICODE" یک سرویس پیام کوتاه از شرکت ClearSky Mobile Media برای خریداران مسکن است. مردم در هر جایی از ایالات متحده می توانند اطلاعات بیشتری را در مورد یک ملک با ارسال کد آن بصورت sms دریافت کنند. (www.clearskymobilemedia.com/pressart/011905.asp)

34. موسسه "Die Medienagenten" یک آژانس چند رسانه ای است که در آلمان فعالیت میکند، این شرکت ارتباط ایمیلی خود را به فرمت sms تبدیل می کند تا ایمیلهای خود را از طریق sms دریافت کند.(www.click atell.com/success/medienagenten.php)

35. روس ها می توانند با ارسال sms از اصلی بودن نوشیدنی الکلی که می خرند اطمینان پیدا کنند . با ارسال شماره سریال بطری به یک شماره اختصاصی خریدار پیام کوتاهی حاوی تائید (عدم تائید) محصول دریافت می کند . این پروژه ابتکاری از شرکت Rosspirtprom است که حدود 60 درصد از بازار نوشیدنیهای الکلی روسیه را در اختیار دارد و توزیع کننده برندهای معروف است .

36. Topshop به خریداران جوان وسواسی بوسیله sms و mms درباره خرید پوشاک مشاوره می دهد، به گزارش DigitalBulletin افرادی که به مد اهمیت زیادی می دهند می توانند از طریق تلفن همراه خود با مشاوران ارتباط برقرار کرده و علاوه بر استفاده از رهنمودهای آنها mms هائی شامل تصاویر پوشاک پیشنهاد شده دریافت کنند.

37. چوپانان و رمه داران در افغانستان! در حال حاضر می توانند یک پیام کوتاه به یک شماره تلفن همراه ارسال کرده و چند دقیقه بعد قیمت روز احشام را با دریافت یکsms بدست آورند. آنها اکنون می توانند اطلاعاتی در اختیار داشته باشند که قبلا فقط واسطه ها و افرادی که در شهرها دارای امکانات ارتباطی بودند به آن دسترسی داشتند.

38. جله Australian teen girlfriend برای دختران در نشریات و اینترنت تبلیغاتی را برای عضویت در کلوپ "Girlfriend VIP Club" انجام می دهد. برای اعضاء ماهانه یک پیشنهاد خاص پیامک می شود . مثل تخفیفات ویژه برای لباس یا لوازم آرایش.

39. http://www.kosher-ny.com سرویس جدیدی را در شهر نیویورک راه اندازی کرده است که به کاربران کمک می کند تا با ارسال پیام کوتاه یک رستوران که فقط غذاهای حلال ارائه می دهد پیدا کنند. کاربران در پاسخ یک sms دریافت می کنند که آدرس ، شماره تلفن و نوع رستوران را مشخص می کند.

40. مشترکان اپراتور بی سیم Swisscom Mobile می توانند یک پیام کوتاه ارسال کنند تا بفهمند که نزدیکترین دکتر یا بیمارستان کجاست. همچنین سرویس جدیدی توسط "Sanday" ارائه شده است که کاربران فقط باید یک sms حاوی لغات کلیدی که متناظر با مرکز درمانی یا نوع دکتری که آنها می خواهند (مانند بیمارستان ، داروخانه ؛ دندان پزشک، متخصص زنان، چشم پزشک، دامپزشک، فیزیوتراپیست و ...) را به یک شماره اختصاصی بفرستند، سرویس دهنده مکان کاربر را شناسایی کرده و نزدیک ترین نام و آدرس را برای او بوسیله پیامک ارسال می کند. (http://www.ch.ch/verzeichnis/00897/index.html)

41. نیویورک تایمز کسب اطلاعات در مورد املاک را بدون توجه به اینکه کاربر در روزنامه در جستجوی آن است یا در وب سایت یا آنرا مستقیماً از تلفن همراه جستجو می کند ، آسان کرده است. کاربران جهت جستجو ملک به طور مستقیم از طریق تلفن همراه باید به سایت m.nytimes.com/re مراجعه کرده و ملک مورد نظر خود را بر اساس شرایط دلخواه (موقعیت ، قیمت و.. ) جستجو کنند. (www.nytimes.com/ref/realestate/mobile_faq.html?WT.mc_id=RE-D-I-NYT-AD-BIG-MRE1-ROS-1107-NA)

42. موسسه "OYBike" یک شبکه شامل ایستگاههای اجاره دوچرخه در خیابان است که یک دوچرخه را از طریق تلفن همراه اجاره داده و یا پس می گیرد. کاربر عضو OYBike از بین دوچرخه های موجود یکی را انتخاب می کند و سپس با دفتر OYBike تماس گرفته و کدی را که قفل دوچرخه نشان می دهد برای آنها می خواند، دفتر به کاربر رمزی را می دهد که باید به یک شماره sms شود تا فعال گردد، پس از فعال شدن رمز کاربر بوسیله آن می تواند قفل دوچرخه را باز کند. (www.oybike.com)

بخش دوم: خدمات مشتری و مدیریت ارتباطات

43. "Remind4u" به شرکت ها یک سرویس کاملا مدیریت شده ارائه می دهد تا برای کریسمس یا تولد به مشتریان و یا کارمندان خود کارت های تبریک بوسیله پیام کوتاه ارسال کنند.

44. موسسه "Debthound" وصول مطالبات تجاری خود از افراد را با استفاده از sms یادآوری کننده به طور موثر آسان می کند. پیامک های مخصوص به هر مشتری بر اساس برنامه ی زمانی منظم و از قبل تعریف شده به تلفن همراه مشتریان فرستاده می شود . ارسال پیام کوتاه یادآوری در جمع آوری بدهی نسبت به تلفن های ثابت یا مکاتبه موثرتر می باشد و میزان بازدهی 200% بیشتر بوده است.(www.debthound.biz/benefits.pl )

45. "Self organizer" یک تقویم مجازی و یک سرویس یادآوری کننده قرار ملاقات یا روز تولد به وسیله sms ارائه می دهد، پیامکها به تلفن همراه مشترکان در خانه یا محل کار یا حتی هنگام سفر ارسال می شود. آنها به موبایل های 192 کشور و 578 شبکه در سراسر جهان می توانند پیام کوتاه ارسال ارسال کنند.( http://www.Selforganizer.com/network list.php)

46. در بلژیک و سوئیس از طریق پیام کوتاه به مردم یادآوری می شود تا زباله های خود را در ساعات جمع آوری زباله بیرون بگذارند.

47. به ساکنین ایرلند شمالی بوسیله sms یادآوری می کنند تا زباله های خود را برای جمع آوری بیرون بگذارند. (www.textually.org/textually/archives/2004/03/003168.htm)

48. "Dawsons" که یک فروشگاه ابزارآلات موسیقی در انگلستان با چندین شعبه است، زمانی که تعمیرکالای مشتری به اتمام رسیده است و آماده تحویل می باشد به آنها از طریق پیام کوتاه اطلاع می دهد. (www.clickatell.com/success/dawson.php)

49. دانش آموزان یک مدرسه در باکینگهام شایر با ارسال sms برای معلمانشان بعد از ساعات مدرسه راهنمایی های لازم را دریافت می کنند.

50. موسسه "Amber Alert" که یک سرویس اطلاع رسانی سراسری برای بچه های گم شده است امکان جدیدی را راه اندازی کرده است که به کاربران امکان می دهد تا از اتفاقات روی داده در منطقه سکونت خود بوسیله پیام کوتاه باخبر شوند . (https://www.wirelessamberalerts.org/index.jsp)

51. پلیس ترافیک بنگال اطلاعات ترافیکی را با ارسال sms در اختیار کاربران قرار داده است . در حال حاضر کاربران اپراتور Airetel می توانند یک پیامک به شماره اختصاص داده شده بفرستند تا اطلاعات به روز در مورد وضعیت ترافیک ، ایستگاههای اتوبوس و ... دریافت کنند. (www.textually.org/textually/archives/2007/06/016156.htm)

52. رانندگان شهر ژوهانسبرگ (بزرگترین شهر در آفریقای جنوبی) دو یا سه روز پس از ارتکاب یک تخلف رانندگی بوسیله دریافت sms از جریمه آن مطلع می شوند. این سرویس توسط سازمان مترو پلیس ژوهانسبرگ راه اندازی شده است. رانندگان متخلف می توانند با ارسال یک پیام کوتاه به یک شماره مخصوص از میزان و مبلغ جرائم خود مطلع شوند. در اولین روز راه اندازی این سرویس بیش از 42000 پیامک به شماره فوق الذکر ارسال شد (http://www.joburgnews.co.za/2006/jan/jan19_smsing.stm)

53. موسسه "Textual.tv" یک سرویس پیام کوتاه قابل برنامه ریزی ارائه می کند. برای مثال سرویس را میتوان طوری زمان بندی و برنامه ریزی کرد که در فواصل زمانی منظم برای اعضای یک تیم فوتبال sms ارسال شود و به آنها در مورد تاریخ تمرین بعدی اطلاع داده شود ، مثلا یکبار در هفته ، شش ساعت قبل از شروع هر تمرین. (www.textual.tv/scheduled.html)

54. خطوط هواپیمائی آمریکا بوسیله پیام کوتاه سرویسی را ارائه می کند که به کاربران عضو برنامه Dividend Miles امکان می دهد تا بوسیله sms یک روز قبل، از پرواز و یا فرود هواپیما مطلع شوند. (http://www.usairways.com)

55. جراحان "بیمارستان تن تاک سنگ" در سنگاپور ، نتایج آزمایشات حیاتی و مهم بیماران را از طریق پیامک دریافت می کنند. روزانه 12000 آزمایش در این بیمارستان انجام می شود و برای حدود شصت نفر از این بیماران لازم است تا پزشکان جواب آزمایش را در حداقل زمان ممکن دریافت کنند. سیستم بصورت خودکار نتایج غیر عادی یک آزمایش را در مدت 2 دقیقه به پزشک مسئول بیمار sms می کند که در حالت عادی 18 دقیقه زمان می برد. (http://www.ttsh.com/new/)

56. شهروندان فرانسوی می توانستد برای دریافت نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری سال 20005 بوسیله پیام کوتاه ثبت نام کنند.جهت ثبت نام نیز فقط کافی بود تا شماره تلفن همراه خود را در وب سایت presidentielles.com وارد می کردند. (http://www.textually.org/textually/archives/2007/05/015745.htm)

57. کمیته ملی جمهوری خواهان کاربران موبایل را برای ثبت نام در سایت جهت دریافت آخرین اخبار و وقایع مربوط به انتخابات از طریق sms دعوت می کرد .

58. در منطقه ی مادورای (شهری بزرگ در هندوستان) مردم می توانند شکایات خود در مورد فعالیت های ضد اجتماعی منطقه سکونت خود را بدون افشای هویتشان از طریق ارسال پیام کوتاه اعلام کنند. سیستم جدید که پلیس را در جریان جنایت ها قرار می دهد توسط پلیس منطقه ی جنوبی سانجیرکومار راه اندازی شده و انتظار می رود که ارتباط مردم با پلیس را ارتقاء بخشد . شکایت ها به طور همزمان توسط پلیس محلی آن منطقه نیز دریافت می شود و پلیس منطقه مربوط به یک شکایت می تواند با ارسال sms به شاکی وی را از اقدامات صورت گرفته در آن زمینه مطلع کند. (http://www.rnc.org)

59. سونی اریکسون پروژه ای آزمایشی به راه انداخته است که در آن بوسیله پیام کوتاه میزان رضایت کاربران خود بخصوص آنهائی که دستگاهشان را تعمیر کرده اند می سنجد.

60. یک بیلبورد محاوره ای در میدان تایمز در نیویورک به عنوان یک تریبون آزاد برای شهروندان عمل می کند تا در مورد این مساله بحث کنند که "چه چیزی زیباست ؟" . شهروندان نظر خود را از طریق پیام کوتاه ارسال می کنند و نظرها بصورت همزمان بر روی بیلبورد و در یک وب سایت درج می شود. (http://www.funsms.net/sms_in_marketing.htm)

61. در تابستان 2005 "پاپ نادل" (تولید کننده خوراکی شبیه به اسنک) به مشتریان شانس بردن یکی از یک میلیون بسته پاپ نادل رایگان را ارائه کرد. این برنامه تبلیغاتی به تولید اطلاعات با ارزشی در مورد شرکت کنندگان منجر شد. مشتریان برای بردن یک بسته پاپ نادل باید کد شرکت در مسابقه به همراه نام و آدرس پستی خود را به شماره مخصوصی sms می کردند. (http://www.unilever.co.uk/ourbrands/foods/pot_noodle.asp)

62. کاربران موبایل می توانستند سوالات خود را با ارسال یک پیامک از تونی بلر نخست وزیر انگلستان بپرسند! فقط کافی بود تا قبل از طرح سوال خود کلمه pm را در پیام کوتاهشان درج کنند.

63. در سال 2002 هنگام مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری در فرانسه ، اکثر کاندیدا در یک برنامه پاسخگوئی به سوالات sms شده که توسط موسسه Freever به آدرس (http://www.freever.com) اجرا شده بود شرکت کردند که رکورد حیرت انگیز 250 هزار سوال از یکی از کاندیدا بر جای ماند.

64. "مرکز اورژانس درمانی مگان دیوید آدوم" سرویس پیام کوتاهی را راه اندازی کرده است که به افرادی که قادر به تکلم نیستند و یا شنوائی آنها آسیب دیده است کمک می کند تا بوسیله sms بتوانند آمبولانس یا سایر کمک های اوراژانسی درخواست کنند. (http://www.cmdai.org)

65. سایت gosmokefree.nhs.uk یک سرویس حمایتی برای کمک به مردم جهت ترک سیگار است .آنها راهنمایی ها ، نصایح و یا هشدارهائی را در زمان های حساس از طریق پیام کوتاه یا ایمیل به اعضاء ارسال می کنند .

66. "کمیته ی درآمد داخلی فیلیپین" به آدرس (http://www.bir.gov.ph) سرویسی را به نام PAYBIR راه اندازی کرده است که مالیات دهنده گان می توانند مالیات بر درآمد خود را که از طریق sms برایشان ارسال می شود پرداخت کنند . این سرویس که برای اولین بار در دنیا اجرا می شود بی نظیر است زیرا یک مالیات دهنده می تواند بدون مراجعه به بانک مالیات بر درآمد خود را پرداخت کند. (http://www1.globe.com.ph/bir/Search.aspx)

67. مقررات حمل و نقل در لندن بیان می کند در صورتیکه یک وسیله ی نقلیه به مدت 15 دقیقه یا بیشتر تاخیر داشته باشد ، مسافران میتوانند کل هزینه ی سفر خود پس بگیرند. موسسه "TUBE REFUND" این امکان را فراهم کرده است که مسافران صرفا با ارسال یک پیامک حاوی ایمیل خود به همراه جزئیات سفر لغو شده درخواستشتان را جهت استرداد هزینه سفر مطرح کند. (http://www.tuberefund.co.uk)

68. پلیس ایالت ایندیانای آمریکا سیستمی را راه اندازی کرده است که به شهروندان اجازه می دهد می دهد بدون افشای هویت خود با ارسال sms پلیس را در جریان فروشگاههائی که به نوجوانان زیر 21 سال الکل میفروشند قرار دهند.

69. شهر بوستون برنامه ای بنام (CRIME STOPPER متوقف کنندگان جنایت) آغاز کرده است که به شهروندان این امکان را می دهد که بدون افشای هویت خود با ارسال پیامک پلیس را در جریان هر جنایتی قرار دهند اطلاعات بیشتر در (http://cityofboston.gov/police/cristop.asp)

70. در آمریکا متقاضیان می توانند ثبت نام کنند تا پیام کوتاه هائی را بصورت هفتگی دریافت کرده و زمانیکه رای گیری در منطقه ی آنها بود مطلع شوند.

71. "چاچا"سرویسی است که به کاربران اجازه می دهد تا سوالاتی که در حوزه های مختلف دارند را به یک شماره اختصاص داده شده sms کنند و پاسخ آن را بوسیله پیام کوتاه دریافت کند. (www.chacha.com)

•  منبع این نوشته : http://www.scribd.com/doc/12976851/101-Business-Applications-Using-SMS-Click-at-Ell

VAS چیست؟

نوشته شده توسط مدیانا. ارسال به مدیانا بلاگ

خدمات ارزش افزوده Value Added Services خدمات ارزش افزوده تلفن همراه يا Value Added Service که به اختصار به آن VAS گفته مي‌شود، از جديدترين پارامترهاي نوين صنعت مخابرات مي‌باشد که در عين اينکه براي مصرف‌کنندگان تلفن‌هاي همراه سود بسياري دارد، درآمدزايي فراواني براي اپراتورهاي تلفن همراه نيز دارد و قدرت و پتانسيل بالايي براي ايجاد کسب و کار در تمامي زمينه‌ها را دارا است.
اکثر ما از خطوط مخابراتي بطور مستمر براي برقراري ارتباطات مان اسفاده مي کنيم. اين بستر از لحاظ مطالعاتي کاملاً کارامد بود و در ادامه بدليل قابليت هايش، پايه مناسبي براي خدمات جديد گشت. ارايه سرويس هايي چون پيام کوتاه(SMS)، صندوق صوتي و بسياري سرويس هاي ديگر که که به خدمات ارزش افزوده معروف است به مرور و تدريج و بدون برنامه ريزي پيشين به اين بستر اضافه گشتند.
بطور کلي خدمات ارزش افزوده، دسته اي از خدمات هستند که بر بستري آماده و در حال فعاليت افزوده شده و به کاربران حال حاضر بستر مورد اشاره ارايه مي شوند.
اين امر علاوه بر افزودن قابليت هاي بستر مادر به افزايش کاربران آن نيز کمک مؤثري خواهد کرد. همين موارد، دلايل خوبي براي اکثر دارندگان کسب و کار بوده است تا تحرکات سرويس گرايي شان را با بررسي زمينه هاي کاري خود و شناخت خدمات ارزش افزوده در اين زمينه ها آغاز کنند. البته اصولاً اين بررسي ها با گرفتن کمک از افراد خبره در اين مقوله و برگزاري جلسات مشاوره با مجربين امر صورت مي گيرد. پس از گذشت يک فاز از آناليز مؤثر و شناخت قابليت هاي بستر مادر، معمولاً دارندگان کسب وکار به عنوان کارفرما پياده سازي خدمات ارزش افزوده بر بستر کاري شان را به گروهي از خبرگان اين امر مي سپارند و در انتهاي کار، نتايج بسيار مؤثر اين تصميم مهم خود را مشاهده مي کنند

تفاوت سرويس Vas با ساير سرويسهاي پيامکي :

در سرويسهاي پيامکي سازمان يا ارگان دارنده سرويس پس از تهيه بستر هاي لازمه مي بايست جهت ارسال پيامک به مخاطبين خود هزينه هاي پيامک را متحمل شود .
در اينگونه سرويسها دسترسي به پنلهاي افلاين و يا انلاين جهت ارسال پيامک ضروري مي باشد .
در سرويسهاي پيامکي مخاطبين لزوما بازار هدف نهايي نمي باشند چرا که خود سرويس مورد نظر را انتخاب نکرده اند .
در سرويسهاي vas هزينه پيامکهاي دريافتي از خود مخاطبين و توسط اپراتور يا به صورت کسر اعتبار و يا قابل پرداخت روي قبض تلفن همراه دريافت مي شود . بنابراين هزينه اي توسط ارگان و سازمان جهت ارسال پيامک انجام نمي شود . چه بسا که براي ان سازمان و ارگان درامد زا نيز خواهد بود.
در اينگونه سرويسها براي يکبار سرويس تعريف شده و نيازي به دسترسي به بستر هاي نرم افزاري و يا سخت افزاي توسط سازمان جهت ارسال پيامک نمي باشد .

کاربري سرويسهاي Vas

از اين سرويس ها به روشهاي مختلف مي توان بهره گرفت که عبارتند از سرويسهاي مبتني بر درخواست و سرويسهاي ثبت نامي که در زير هر يک به اختصار شرح داده شده است.

سرويسهاي مبتني بر درخواست

در اين حالت مخاطب بسته به دلخواه خود با ارسال پيامکي از سرويس استفاده مي نمايد . اين سرويس نيازي به ثبت نام ندارد .

سرويسهاي ثبت نامي

در اين حالت مخاطب با ارسال پيامکي در سرويس ثبت نام کرده و از ان پس بسته به نوع سرويس در بازه هاي زماني خاصي پيامک دريافت مي نمايد.

برخي از اين سرويس ها عبارتند از:

استفاده از خدمات پيام کوتاه براي تبليغات و امور تجاري
مطلع شدن از آخرين وضعيت آب و هوا، پرواز هواپيماها ، وضعيت ترافيک
ارسال مطالب زيبا و خواندني و تاثير گذار و ماندني
مطلع شدن دانشجويان و دانش آموزان و اولياي آن ها از وضعيت تحصيلي و هم چنين آگاهي يافتن آنان از آخرين اطلاعيه ها و بخشنامه هاي آموزشي در خصوص نحوه و تاريخ ثبت نام و امتحانات
انجام مراسلات اداري ، کنترل ، نظارت و نگهداري خط توليد کارخانه ها از طريق ارسال پيام هشدار به مسؤولان
ارسال گزارش هاي تخلفات رانندگي توسط پيام کوتاه
اطلاع مشترکين قبل از قطع تلفن خود از طريق پيام کوتاه
با پيام کوتاه-دار شدن صندوق هاي شخصي پست، ورود مرسولات جديد پستي به صاحبان صندوق اطلاع داده مي شود
ارائه خدمات بانکي از طريق پيام کوتاه هم چون اطلاع از موجودي حساب ها و .....

BTS چیست؟

نوشته شده توسط مدیانا. ارسال به مدیانا بلاگ

شاید برای شما هم پیش آمده باشد تا از خود بپرسید دکل BTS که اینقدر در ارسال های پیام کوتاه بر روی آن تبلیغ می شود چیست. در این مطلب اطلاعات مختصر و مفیدی در این مورد خواهید دید.

 

در شبکه موبایل اولین بخشی که مستقیما با گوشی موبایل در ارتباط است به لفظ عوام آنتن موبایل و به تعبیر تخصصی BTS که مخفف Base Tranceiver Station است، می باشد .در شکل زیر BTS نشان داده شده است .

البته شما آن را بر فراز مراکز مخابراتی و یا پشت بامها دیده اید!!

 

در تصویر زیر پنل آنتن نمایش داده شده است البته شما ممکن است در بعضی نقاط ترکیب این پنل ها را متفاوت با تصویر ببینید .

این تفاوت در تعداد هر کدام از این پنل ها در یک جهت می باشد در شکل زیر در هر جهت یک پنل دیده می شود در ایران شما ممکن است در هر جهت دو یا سه پنل ببینید این تفاوت صرفا به خاطر نوع سیستم (دستگاه) استفاده شده است و هیچ ربطی به ظرفیت آنتن ندارد

 

این پنلها توسط کابلهای ضخیم سیاه رنگی که به آن فیدر -FEEDER - می گویند به دستگاه BTS متصل است .فیدرها نوعی کابل درون تهی هستند و در آن یک لوله مسی قرار گرفته و موج بر می باشد .

همانطور که می دانید در فرکانسهای بالا الکترونها از پوسته عبور می کنند برای همین برای انتقال از موج بر استفاده می شود نه سیم.

در شکل زیر دستگاه BTS درون کانکس قرار گرفته است.

 

در شکل زیر دستگاه BTS نشان داده شده است این مدل یکی از مدلهای زیمنس آلمان است که در ایران از آن زیاد استفاده شده است.

 

در نهایت توسط خطوط انتقال این دستگاه به دستگاه دیگری به نام BSC که وظیفه مدیریت بین چند BTS را دارد متصل می شود.

  • هدف از راه اندازی ایستگاههای بی تی اس دو مورد است:
    1.تامین پوشش رادیوپی(بیشتر در جاده ها و یا نقاطی که سیگنال ضعیف هست)
    2.تامین نیاز های ترافیکی
  • برد هرآنتن در مناطق صاف و کاملا هموار حداکثر حدود 30 تا 35 کیلومتر می باشد ولی برد مفید 20 کیلومتر است.
SIEMENS-المان
BTS

 

وظایف یک BTS بطور مختصر در زیر آمده است که بعدا شرح آنها خواهد آمد

  • Base Transceiver Station (BTS
  • Encodes
  • encrypts
  • multiplexes
  • modulates and feeds the RF signals to the antenna.Frequency hopping
  • Communicates with Mobile station and BSC
  • Consists of Transceivers (TRX) units

    1-رمزنگاری-پنهان نمودن-مالتی پلکس-مدولاسیون سیکنالهای ارسالی و دریافتی
    2-تهیه سیگنال RF برای آنتن
    3-همزمانی سیگنال و زمان به MS
    4-تخصیص فرکانس به موبایل (downlink and uplink)
    5-کنترل پارامترهای handover بین MS و BTS که از طرف BSC تعیین میشود
    6-آنالایز و اندازه گیری سیگنال های دریافتی از MS
    7-معرفی و تعیین BTS های همسایه به MS برای تصمیم گیری MS به handover
    8-تخصیص کانالهای ترافیکی و سیگنالینگ به MS به دو صورت Fullrate and Halfrate
    9-ارسال فرکانس به صورت Hopping اگر این پارامتر فعال باشد
    10-کنترل و تعیین Timing Advance به MS

پنج قانون شبکه‌های اجتماعی که هر کارآفرینی باید بداند

نوشته شده توسط مدیانا. ارسال به مدیانا بلاگ

social networks

شبکه‌های اجماعی می‌تواند کفه‌ی ترازو را بین پیشگامان صنایع و تازه‌کارها، یا بین شرکت‌های چندملیتی و صاحبان کسب‌وکارهای کوچک به برابری نزدیک کند. ولی با این وجود ظواهر ممکن است فریب‌دهنده باشد. با اشاره ای به رمان قلعه حیوانات اثر «جورج اورول»، تمام شبکه‌های اجتماعی برابرند، ولی برخی برابرترند.

ولی تفاوت میان کسی که 500 دنباله‌رو دارد و کسی که 500000 دنباله‌رو دارد چیست؟ یک شخصیت چهره که تکلیفش مشخص است و طرفداران خود را دارد، ولی بسیاری از محبوب‌های شبکه‌های اجتماعی دیگر به نحوی ارگانیک طرفداران خود را جمع کرده‌اند، پس می‌توانید از استراتژی‌های آنان بیاموزید.

در ادامه به پنج اصل کلیدی اشاره می‌کنیم که توسط محبوب‌های رسانه‌های اجتماعی دست‌چین شده تا تاثیرپذیری شما را به نحوی که در استراتژی‌های کسب‌وکاری خود تغییری ایجاد کنید، افزایش دهد.

    محتویات با کیفیت تهیه کنید

اگر می‌خواهید در رسانه‌های اجتماعی خودی نشان دهید، قبل از هرچیز باید محتوی با کیفیت تهیه کنید.

«ماری اسمیت» متخصص بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی و مولف کتاب «بازاریابی نوین رابطه ای: چگونه یک شبکه‌ی بزرگ، وفادار و سودده را با استفاده از شبکه‌های اجتماعی بسازیم» است. او عقیده دارد که «محتوی دولایه است، یعنی تولید محتوی به وسیله خود شما و اثبات رهبری خود. عنصر دیگری چیزی است که من به آن OPC یا «محتوای دیگران» می‌گویم، چیزی که نباید از اشتراک‌گذاری آن ابایی داشت.

یکی از کسانی که تعادل هر دوی این عناصر را به خوبی حفظ کرده است کارآفرین، سرمایه‌گذار و مولفی است به نام «گای کاواساکی». به عقیده‌ی اسمیت، او یک کارخانه‌ی محتوای خودتربیت شده است. او روشی است برای ایجاد ترکیبی از محتوای دیگران با همدیگر و با افکار و عقاید خودش. نه تنها این، بلکه نکته‌ی دیگر این است که کاواساکی برای دستیابی به تمامی ناحیه‌های زمانی (time zone) مطالب خود را چهار بار توئیت می‌کند.

به اعتقاد اسمیت، البته که کمیت به پای کیفیت نمی‌رسد، ولی چیزی که در مورد کاواساکی جلب توجه می‌کند «توانایی وی در گرداندن و اداره‌ی این حجم از اطلاعات است. می‌توانم هر روز میان توئیت‌های او بگردم احتمال زیاد چیزهایی پیدا کنم که بخواهم به دوستانم ارسال کنم.»

    باز باشید و با دیگران تعامل کنید

در شبکه‌های اجتماعی، مهم است که در دسترس مخاطبان خود باشید، و تعداد کمی‌ هستند که می‌توانند این کار را بهتر از کارآفرینی به نام «گری واینرچوک» انجام دهند. اسمیت می‌گوید «روی توییتر او خیلی به دنبال‌کننده‌هایش پاسخ می‌دهد. با همه به مساوات رفتار کرده و در جواب دادن سرعت خیره‌کننده‌ای دارد.»

ولی مزیت این درگیری زمانبر برای واینرچوک چیست؟ دنبال‌کننده‌هایی وفادار و متعهد به کتاب‌های کسب‌وکاری وی و یک دید‌پذیری بسیار باارزش برای کسب‌وکار مشاوره‌ای خود، یعنی واینرمدیا. اسمیت می‌گوید که «مردم عاشق این هستند که گری به آن‌ها جواب دهد، حتی اگر یک اسمایلی خندان ساده باشد. چون بعدش می‌گویند «خدای من، گری به من جواب داد!»»

    روی یک بازار خاص تمرکز کنید

در شبکه‌های اجتماعی، یا می‌توانید یک کل‌گرا باشید – محتویات درهم و برهم و متنوع زیادی از شاخه‌های متنوع را تهیه و اداره کنید – یا اینکه یک یا چند حوزه تخصصی را انتخاب کرده و در آن متخصص شوید. ولی به نظر می‌رسد که متخصصان بیشتر از کل‌گرا‌ها جلب توجه می‌کنند، به عقیده‌ی اسمیت «شبکه‌های اجتماعی بسیار پرسروصدا هستند. باید بتوانید از این میان خود را نشان دهید» و بهترین راه برای این کار این است که صاحب موضوع خاصی باشید.

اسمیت می‌گوید «جسیکا نورتی» موسس شرکت بازاریابی رسانه‌های اجتماعی به نام Finger Candy Media، «صاحب» موسیقی کانتری است. نورتی میزبان چت‌های هفتگی زنده روی توییتر و گوگل پلاس برای طرفداران موسیقی کانتری است. امسال، مجله فوربس وی را به عنوان نفر سوم در لیست تاثیرگذارترین افراد در شبکه‌های اجتماعی معرفی کرد. او بیشتر از یک میلیون دنبال‌کننده در توییتر و بیش از 700000 دنباله‌رو در گوگل پلاس دارد. اسمیت می‌گوید که در سفرهایم اگر با کسی برخورد کردم که به موسیقی کانتری علاقه‌مند باشد، اولین کسی به او معرفی می‌کنم جسیکا است.

    از شبکه‌های اجتماعی برای ایجاد کسب‌وکارتان استفاده کنید، و برعکس

ممکن است برای یک کارآفرین وقت‌گذرانی در شبکه‌های اجتماعی مانند اتلاف وقت باشد به جای اینکه روی کارهای اساسی تر کسب‌وکار خود متمرکز شود. از آنجایی که این کار زمانبر است، باید رهبری مناسب خود روی رسانه‌های اجتماعی را با یک کسب‌وکار سودده پشتیبانی کنید. «کریس بروگن» موسس و مدیر عامل Human Business Works است، که از شرکت‌های موفق در زمنیه تربیت و آموزش کسب‌وکار است. به عقیده‌ی اسمیت او «به حرفش عمل می‌کند. با تمام دنیا حرف می‌زند، و با شرکت‌های زیادی در شبکه‌های اجتماعی مشاوره می‌کند.»

به عبارت دیگر، بروگن تخصص خود را در در پست‌های وبلاگ خود اثبات کرده و از پلتفرم‌های اجتماعی برای انتشار این پست‌ها استفاده می‌کند و سپس از این دیده‌شدن برای بازاریابی خودش برای همایش‌ها و سخنرانی‌ها، جلسات آموزشی، و غیره استفاده می‌کند. این موارد یکی پس از دیگری تعداد دنبال‌کنندگان وی در شبکه‌های اجتماعی را افزایش می‌دهد.

    فرهنگ منحصر‌به‌فرد هر شبکه اجتماعی را با آغوش باز بپذیرید

به عقیده‌ی اسمیت هر شبکه‌ی اجتماعی دارای یک «فرهنگ منحصربه‌فرد» است، و بهترین کاربران آن‌هایی هستند که به جای اشتراک‌گذاری محتویات یکسان در عرض تمامی‌ پلتفرم‌ها، به استقبال این یکتایی‌ها می‌روند. «کوری بروکر» را در نظر بگیرید که شهردار نیوآرک در نیوجرسی آمریکا است. او تا حد زیادی به توییتر، جایی که در آن بیش از 1.2 میلیون دنبال‌کننده دارد، و همچنین به فیسبوک متکی است و از هر دوی این سکوها به نحوی استفاده می‌کند که از ویژگی‌های ذاتی‌شان به خوبی بهره‌گیرد.

اسمیت می‌گوید «روی توییتر می‌بینم که وی مردم را ریتوییت می‌کند، می‌بینم که از مردم تشکر می‌کند و با آن‌ها در تعامل است.» او همچنین از هشتگ‌ها به خوبی استفاده می‌کند، که راهی محبوب برای نشانه‌گذاری توییت‌ها برای مقاصد خاص و یا مکالمه‌های وسیعتر می‌باشد.

ولی بر خلاف توییتر، روی فیسبوک کمتر مطلبی ارسال کند. به عقیده اسمیت «شما که نمی‌خواهید در فیسبوک مردم را بمباران کنید.» او راه‌های بهتری را برای درگیر کردن مردم در فعالیت‌ها و جامعه‌ی خود سراغ دارد. برای مثال، آلبوم عکس  خود از رویدادهایی که در آن‌ها شریک بوده است را بروزرسانی می‌کند.

برخی از چهره‌ها در شبکه‌های اجتماعی متعددی حضور دارند ولی برای بیشتر مردم دو شبکه‌ی اجتماعی کافی است. به عقیده‌ی اسمیت «داشتن فیسبوک و یک شبکه‌ی اجتماعی دیگر که در آن فعال هستید کافی است.»

منبع : Entrepreneur

تاثیر ارسال هفتگی خبرنامه ها

نوشته شده توسط مدیانا. ارسال به مدیانا بلاگ

فرصت های جدید برای پیدا کردن مشترکین بیشتر وابسته به پلت فرم های ایمیل و فن آوری ردیابی مخاطبان می باشد. با تجزیه و تحلیل الگوهای رفتاری، شما می توانید بینش ارزشمندی را نسبت به منافع و نیازهای مصرف کنندگان به دست آورید که منجر به ارتباطات دقیق تر خواهد شد. در این مقاله به طور خلاصه خواهید خواند که چگونه یک خبرنامه هفتگی جنجالی و یک سیستم هشدار ارسال ایمیل را راه اندازی کنید.هدف غایی خود را رساندن مشترکین به 20 میلیون، بالا بردن نرخ کلیک تا 97 درصد و افزایش فعال شدن مشترکین غیر فعال تا 400% قرار دهید.


قدم اول : ساخت الگوریتمی برای افزایش شخصی سازی

این الگوریتم باید بر پایه ذخیره داده های شش سال گذشته ساخته شود.در اصل هدف ما از این الگوریتم، خدمت بهتر به مشترکین می باشد.پس در اینجا ما سه نوع پایگاه داده داریم

    پایگاه داده های مصرف کننده (اطلاعات شناسایی شخصی) یا همان PII
    یک پایگاه داده از حوادث و وقایع به علاوه زمان و مکان و اشخاص مرتبط با آنها
    یک پایگاه داده از اطلاعات اشخاص و هنرمندان


قدم دوم : تکنولوژی تست

بعد از ساخت الگوریتم قدم بعدی، تست کردن است. ازیک جامعه آماری کوچک مثل خانواده و یا دوستان شروع کنید و از آنها بخواهید پاسخ صادقانه بدهند.پس از گذر از مرحله تست افق شما نسبت به ادامه راه گسترش خواهد یافت و مسجم تر خواهد شد.

قدم سوم : ارسال ایمیل های شخصی و سیستم هشدار ایمیل

بررسی تقویم و مناسبت ها و حوادث هفتگی، روش خوبی است تا مناسبت ها و اتفاقات پیش رو را از قبل بدانید.روند رویداد ها و وقایع محلی و ارسال خبرنامه با موضوعاتی مرتبط به آنها این امکان را به شما می دهد تا سلایق و علاقه های مشترکین خود را بشناسید. همچنین در این خبرنامه ها مشترکین باید امکان فشردن دکمه ای با مفهوم نمی پسندم نیز داشته باشند.
 
در کل هدف ما در خبرنامه های مبتنی بر مناسبت های محلی، ارسال تعداد زیاد ایمیل نیست بلکه باید مبتنی برخواسته های مشترکین در دریافت مطالب مرتبط با مناسبت های مورد علاقیشان باشد.
در راستای ارسال ایمیل نکاتی است که اشاره به آنها می تواند، مفید واقع شود :

    ارسال به مشترکین غیر فعال : ایمیل های مناسبتی خود را بعد از آنکه به مشترکین فعال خود ارسال کردید، برای مشترکین غیر فعال خود نیز بفرستید. طبق نظریه رامیرز استفاده از داده های هنجاری و حادثه ای و ارسال آنها برای کسانی که حداقل 5 ماه از حوادث و ایمیل های مناسبتی به دور بوده اند بسیار کارآمد می باشد.
    هشدار های سازنده : این هشدار ها  می تواند علایق آینده یک مشترک را به شما نشان دهد. این که چه نوع مطلبی را می پسندد، چه اتفاقاتی در آینده ممکن است برای او جذاب باشد، چه زمانی برای ارسال ایمیل به او مناسب تر است، اطلاعات و مکان های یک مناسبت مورد علاقه او و غیره
    از هشدار هایی که مرتبا برای شما ارسال می شود آگاهی کامل داشته باشید : این هشدار می تواند در قالب دریافت یک ایمیل انفرادی باشد. ممکن است درخواستی از مشتری برای دریافت ایمیل هایی در زمینه علایقش باشد.در کل باید این موضوع برای شما به عنوان یک اصل شناخته شود که کنترل هشدارهای صندوق ورودی هم آگاهی شما را از مشترکینتان بالا می برد و همچنین با پاسخ دادن به این هشدار ها به حقوق شهروندی مشترکین خود احترام می گذارید واین گونه آنان را برای حفظ ارتباطشان راغب تر می کنید.
    آپدیت کردن سرویس به طور مرتب می تواند تاثیر گزار باشد: پس از ارسال ایمیل، اولین چیزی که یک مشترک می بیند موضوع ایمیل می باشد، پس از پسندیدن موضوع، طراحی و ظاهر خوب ایمیل ارسالی خواننده را در ادامه مسیر با شما تشویق می کند.پس شما پس از ارسال نیاز به بهینه سازی اطلاعات وطراحی فضایی مناسب برای ارائه خدمتی درخور خواننده می باشد که این عمل باید به طور مرتب و مطابق با سلیقه و نیاز روز مشترکین انجام شود.

منبع: وبلاگ تبلیغات اینترنتی کارزار